5 צעדים עסקיים בטוחים שיקחו את העסק שלכם רחוק

כל בעל עסק יודע שכדי לגדול ולצמוח צריך לקחת סיכון ולהשקיע כסף – בשיווק, בקניות, ביצור, בציוד, לעתים במקום. אולם יש צעדים נוספים שאפשר לעשות במקביל – צעדים אלה לא עולים כסף, הם לא מסכנים את העסק ומחקרים מראים שהם תמיד מביאים תוצאות גדולות.
את הצעדים האלה, שהחברות הגדולות עושות כל הזמן ללא הפסק, דווקא בעלי העסקים הבינוניים והקטנים שוכחים, למרות שהם בטוחים וחינמיים.
לא משנה אם העסק שלכם חדש או ותיק, מרוויח או מפסיד, בצמיחה או במשבר – הנה כמה צעדים בטוחים, חסרי סיכון, וללא כל עלות כספית, שכל בעל עסק יכול לעשות בעצמו, ויקחו את העסק רחוק:
1. דעו כמה אתם מרוויחים
תארו לכם שישאלו מנכ”ל של חברה גדולה כמה העסק מרוויח והוא יענה “לא יודע”, זה ישמע לכם ממש הזוי. למרות זאת רוב בעלי העסקים העצמאיים לא יודעים לומר כמה הם מרוויחים. במקרה הטוב הם יודעים לומר כמה הם הכניסו החודש אבל הרי הכנסה זה לא רווח.
למה כל כך חשוב לדעת מה הרווח? כי זה הבסיס ממנו תדעו איך לתמחר נכון את המוצר והשירות ללקוח, אילו מוצרים ושירותים הכי רווחיים, אילו לקוחות הכי רווחיים, איפה בדיוק נדרש קיצוץ בהוצאות ואיפה כדאי להשקיע את מאמצי השיווק. בעולם המודרני ידע זה כח. רק אם תדעו מה הרווח שלכם, תוכלו לדעת איפה להפעיל כח ובאיזו עוצמה כדי שהעסק שלכם ירוויח יותר ויצמח

2. תעבדו עם תכנית פעולה מסודרת – תתכננו, אל תתנהלו
כיום לא תעלו על הדעת לנסוע ליעד בלי להפעיל אפליקציית מפות. כך זה בדיוק גם בעסק שלכם! כדי להגיע לרמות הכנסה ורווח גבוהות – צריך לבנות לעסק תכנית פעולה שתגדיר בדיוק לאן אתם רוצים להגיע ואיך להגיע לשם. אתם תגלו שעצם בניית תכנית הפעולה והמחשבה עליה תוציא מכם רעיונות מקוריים ויצירתיים, תעלה מוטיבציה ותכניס בהירות וסדר בעסק.
תכנית הפעולה שתבנו תכלול 4 סוגי יעדים: יעדים כלכליים להכנסות והוצאות, יעדים כמותיים לכמות לקוחות או מוצרים, יעדים שיווקיים לסוגי הלקוחות וערוצי המכירה השונים, ויעדים תפעוליים ליצור או לשעות עבודה. והכי חשוב: תכנית הפעולה תגדיר איך להגיע לכל אחד מהיעדים ובכמה זמן.

3. נהלו תזרים מזומנים
בעסקים כמעט תמיד יש פער גדול בין ההכנסות וההוצאות לבין תזרים המזומנים. הכנסות והוצאות הם הפעילות העסקית – כמה מכרתם וכמה הוצאתם, ואילו תזרים המזומנים הוא הכסף שיזרום בפועל בחשבון הבנק שלכם במהלך החודש. אם מכרתם מוצר בתנאי שוטף+60, אז ההכנסה מהמכירה נרשמת עכשיו, אבל את הכסף בחשבון הבנק תראו רק בעוד חודשיים-שלושה (בתקווה…).
אתם חייבים לנהל בעסק שלכם תזרים מזומנים, שמטרתו לצפות קדימה להמשך השנה את יתרות הכספים שלכם. בצפי הזה אתם צריכים לקחת בחשבון את כל השיקים הדחויים של ספקים ולקוחות, החזרי ההלוואות ותשלומי מסים, כדי לוודא שאכן יהיו בידכם את הכספים לשלם כשיגיע המועד.

 

4. הפתרונות נמצאים ממש אצלכם במקומות שלא חשבתם עליהם
בעיות נפוצות בעסקים הן מחסור בלקוחות חדשים, מחסור במזומנים ומחסור בזמן. אבל אלו לא בעיות, אלא תוצאות של פעילות לא נכונה. לא תצליחו למכור מוצר שאינו מתאים ללקוח, לא תצליחו לייצר כסף על מוצר הפסדי, ולא יהיה לכם רגע פנוי אם תשקיעו את הזמן במקומות הלא נכונים.
הפתרונות נמצאים ממש אצלכם: התאימו את המוצר הנכון במחיר הנכון לכל סוג שונה של לקוחות, הגדירו מוצרים ושירותים קלים וזולים לתקופת משבר, וותרו על פעילויות ומוצרים הפסדיים, אל תפחדו להשקיע בשיווק המוצר המנצח, קצצו הוצאות רק במקומות הנכונים, החליפו ספקים אם אפשר. מקום טוב להתחיל במציאת פתרונות: נסו לדמיין עצמכם כלקוח שלכם – האם הייתם קונים מכם? אם לא, למה?

 

5. השקיעו בלקוחות הקיימים שלכם – תמנעו נטישת לקוחות ותגדילו הכנסות
בהרבה עסקים רוב פעילות השיווק פונה ללקוחות חדשים, אולם פעילות זו יקרה והאפקטיביות שלה נמוכה. המכירות הטובות והרווחיות ביותר יבואו דווקא מהלקוחות הקיימים. אלה הם לקוחות שכבר מכירים אתכם, כבר קנו מכם, אתם מכירים אותם, אתם יודעים בדיוק מה הם רוצים. אתם יודעים ממה הם היו מרוצים וממה הם היו פחות מרוצים. הרבה יותר קל וזול לפנות אליהם עם המוצר המתאים במחיר המתאים ולסגור עסקה.
השקיעו בלקוחות הקיימים: דברו איתם פעם בתקופה, שאלו לשלומם, בררו אם הם צריכים עוד משהו, הציעו מוצר משלים למוצר שקנו בעבר, הציעו הנחה על קנייה חוזרת או ביום הולדת. הרווח שלכם כפול: גם תמנעו מהם לעבור למתחרים וגם תוכלו להציע להם עוד מוצרים ושירותים.

מעוניינים בפגישת יעוץ לניהול כלכלי טוב יותר עבור העסק שלכם?

השאירו פרטים כאן וניצור קשר בהקדם